Vozidlo:
Výrobce:
Automobilové závody, n. p., Mladá Boleslav - závod Vrchlabí
Druh vozidla:
užitkový automobil
Rozměry [mm]:
Rozchod vpředu / vzadu:
1250 / 1320
Rozvor:
2685
Světlá výška:
190
Největší délka vozu:
4485
Největší šířka vozu:
1700
Největší výška vozu (zatíženého):
1580
Hmotnosti [kg]:
Vlastní hmotnost:
1062
Pohotovostní hmotnost:
1100
Celková hmotnost plně zatíženého vozu:
1750
Nosnost:
650
Dovolené tlaky náprav [kp]:
Přední:
650
Zadní:
1100
Nejvyšší rychlosti na rovině [km/h]:
1. rychlostní stupeň:
25
2. rychlostní stupeň:
43
3. rychlostní stupeň:
60
4. rychlostní stupeň:
10
Přípustná rychlost pro zajíždění nebo po generální opravě [km/h]:
Do 700 km:
1. rychlostní stupeň: 15
2. rychlostní stupeň: 25
3. rychlostní stupeň: 35
4. rychlostní stupeň: 60
Od 700 do 1500 km:
1. rychlostní stupeň: 20
2. rychlostní stupeň: 30
3. rychlostní stupeň: 45
4. rychlostní stupeň: 75
Od 1500 do 3000 km:
1. rychlostní stupeň: 23
2. rychlostní stupeň: 40
3. rychlostní stupeň: 60
4. rychlostní stupeň: 90
Spotřeba [l/100km]:
Paliva:
9,4
Oleje:
maximálně 0,1
Stoupavost plně naloženého vozu (normální převod) [%]:
1. rychlostní stupeň:
27 (15 km/h)
2. rychlostní stupeň:
14 (25 km/h)
3. rychlostní stupeň:
8 (35 km/h)
4. rychlostní stupeň:
4 (60 km/h)
Motor:
Druh:
čtyřdobý, benzínový, karburační s visutými ventily v hlavě válců (OHV)
Počet a uspořádání válců:
4 v řadě
Chlazení:
kapalinové, čerpadlem, regulace teploty termostatem a clonou chladiče
Zdvihový objem:
1221 cm3
Vrtání / zdvih: 72 / 75 mm
Kompresní poměr:
7,5
Výkon motoru na brzdě (SAE):
47 k (34,56 kW) při 4500 1/min
Měrný objemový výkon (výkon motoru na 1 litr objemu):
38,5 k/l
Maximální točivý moment:
8,7 kpm (8,53 daNm) při 3000 1/min
Karburátor:
spádový JIKOV 32 SOPc
Suchá hmotnost motoru:
cca 103 kg
Časování ventilů:
Časování se kontroluje při vůli na ventilech 0,4 mm, kdy styk zdvihátka s vačkou je přenesen na náběhovou křivku vačky (pro zpřesnění kontroly).
Sací otevírá SO:
3° před HÚ
Sací zavírá SZ:
45° po DÚ
Výfukový otevírá VO:
47° před DÚ
Výfukový zavírá VZ:
9° po HÚ
Provozní vůle ventilů (za studena) [mm]:
Do 3000 km:
Sací: 0,15
Výfukový: 0,2
Nad 3000 km:
Sací: 0,10
Výfukový: 0,15
Mazání motoru:
Tlakové, oběžné, zubovým čerpadlem.
Tlak oleje (při plně zahřátém motoru):
2,5 až 3 kp/cm2 při 2500 1/min
Kontrolní světlo tlaku oleje se rozsvítí, klesne li tlak oleje pod:
1±0,2 kp/cm2
Druh klikových ložisek:
ocelové pánve vylité kompozicí
Druh ojničních ložisek:
tenkostěnné pánve
Spojka:
Druh:
suchá, třecí, jednokotoučová
Ovládání:
přímým vypínáním, mechanickým převodem
Převodovka:
Druh:
s čelními ozubenými koly se šikmým ozubením
Počet rychlostí:
4 vpřed a zpětný chod, kola 2. 3. a 4. rychlosti opatřena blokovanou synchronizací
Suchá hmotnost převodovky:
18,6 kg
Řazení:
páčkou na sloupku řízení
Převodové poměry:
1. rychlostní stupeň: 1:4,27
2. rychlostní stupeň: 1:2,46
3. rychlostní stupeň: 1:1,59
4. rychlostní stupeň: 1:1,00
Zpětný chod: 1:5,61
Zadní náprava:
Druh:
s kyvadlovými polonápravami, upevněná na přírubu páteřové trubky rámu
Stálý převod v rozvodovce:
kuželové soukolí s ozubením GLEASON
Převodový poměr:
5,25
Diferenciál:
kuželový
Pérování:
příčným listovým perem půleliptickým, pákovými olejovými tlumiči pérování
Přední náprava:
Druh:
s lichoběžníkovými polonápravami, jejichž ramena tvoří dole příčné listové, půleliptické pero, nahoře zavěšená ramena, která jsou zároveň pákami tlumičů pérování
Pérování:
příčným listovým perem půleliptickým, s kapalinovými pákovými tlumiči pérování
Geometrie nápravy (při nezatíženém voze):
Sbíhavost: 3 až 4 mm
Odklon kola: 1°30'
Vzájemný rozdíl v odklonu obou předních kol: 0°45'
Příklon rejdových čepů: 5°
Záklon rejdových čepů: 3°50'
Řízení:
Druh:
maticové - šroubem a maticí
Stoupání šroubu řízení:
15 mm
Průměr volantu:
400 mm
Velikost rejdu vpravo:
38°
Velikost rejdu vlevo:
28°
Počet otáček volantu při celkovém rejdu:
3,5
Nejmenší průměr otáčení:
10,6 m
Oráfování:
Počet kol:
4 + 1
Ráfek kol:
4,00 E x 16
Pneumatiky:
Pro snížení opotřebení se doporučuje v provozu na dálnicích zvýšit níže uvedené tlaky o 0,2 kp/cm2.
Rozměr:
6,00-16
Tlak v přední pneumatice (za studena):
1,3 kp/cm2
Tlak v zadní pneumatice (za studena):
2,5 až 2,7 kp/cm2
Brzdy:
Nožní:
kapalinová s vnitřními čelistmi na čtyři kola
Ruční:
mechanická s vnitřními čelistmi, s lany na zadní kola, ovládaná pákou pod přístrojovou deskou
Brzdové obložení:
Šířka obložení: 35 mm
Maximální tloušťka obložení: 4 mm
Činná plocha brzdového obložení: 674 cm2
Délka pásu obložení: 240 mm
Brzdová kapalina:
Jiné než níže uvedené brzdové kapaliny se nedoporučují používat! Mohou poškodit pryžové součásti brzdového systému.
Doporučená: "SYNTOL 1" (červená) - čs. výroby
Vhodná náhradní: "LOCKHEED No. 5" - britské výroby
Palivová nádrž:
Umístění:
zavěšená v zadní části vozu, v prostoru pravého blatníku
Objem nádrže:
38 l
Doprava paliva:
membránovým palivovým čerpadlem
Čištění paliva:
v palivovém čerpadle
Mazání podvozku: ústřední, některá místa samostatně tlakovými maznicemi
Elektrická instalace:
Napětí jmenovité:
12 V
Napětí provozní:
14V
Zapalování:
bateriové
Zapalovací cívka 12 V:
PAL - Magneton 02-9215.01
Zapalovací relé 12 V:
PAL - Magneton 02-9407.03
Rozdělovač:
PAL - Magneton s podtlakovou a odstředivou regulací 02-9204.306
Pořadí zapalování:
1-3-4-2
Zapalovací svíčky:
PAL Super 14-7
Spouštěč 0,8 k, 12 V:
PAL - Magneton 09-9142.02
Dynamo 12 V, 200 W:
PAL - Magneton 02-9044.00
Akumulátor 12 V:
50 Ah/20 h vybíjení, AKUMA 6 ST 50
Karosérie:
Druh:
celokovová, podvozková
Počet dveří:
4 (3 + 1)
Počet míst (k sezení):
5 (2 + 3)
Ložný prostor:
1240 (1800) x 1000 x 800 mm
Topení:
teplovodní
Celkové množství provozních hmot:
Motor:
2,9 l oleje
Převodovka:
0,7 l oleje
Rozvodovka:
1,5 l oleje
Převodka řízení:
0,16 l oleje
Brzda:
0,6 l brzdové kapaliny
Tlumič pérování:
0,35 l tlumičové kapaliny
Ústřední mazání:
0,4 l oleje
Palivová nádrž:
38 l benzínu
Chladič:
6 l měkké vody nebo nízkotuhnoucí kapaliny