Jakou použít: Výrobce doporučuje tzv. červenou brzdovou kapalinu, viz. Technické parametry na tomto webu. Toto doporučení je však třeba vnímat v kontextu doby, kdy bylo vydáno. Tehdy to byla nejmodernější brzdová kapalina na trhu. Dnes, téměř 50 let poté, je již situace jiná. Stále můžeme použít červenou brzdovou kapalinu (například SYNTOL ČERVENÝ), ale v úvahu připadá i žlutá specifikace DOT3 nebo DOT4. Každá z nich má svoje klady i zápory. Červenou můžeme doplňovat pouze jakoukoli jinou červenou!, DOT3 a DOT4 navzájem míchat lze.
Červená brzdová kapalina: Tento druh brzdové kapaliny není možné použít do moderních automobilů a to především kvůli nízkému bodu varu. Pro starší vozidla s bubnovými brzdami však stále vyhovuje. Jednoznačnou výhodou je, že díky jejímu složení v podstatě nevysychá a vodu váže jen minimálně (nízké riziko koroze). Shání se však obtížněji (ale pořád ji sehnat lze) a díky obsahu ricinu rozleptává některé moderní gumové brzdové hadice (těm originálním ricin samozřejmě nevadí).
Nažloutlá brzdová kapalina specifikace DOT3: Oproti červené brzdové kapalině má vyšší bod varu a je tak vhodná i pro moderní automobily s kotoučovými brzdami. Avšak vysychá a váže vodu mnohem více, což způsobuje - pokud se s vozidlem delší dobu (například přes zimu) nejezdí - vyreznutí prasátek. A to je hlavní důvod, proč tuto brzdovou kapalinu, ačkoli riziko rozleptání gumových hadic u ní neexistuje (neobsahuje ricin), nelze doporučit.
Žlutá brzdová kapalina specifikace DOT4: Ve vysychání a vázání vody je na tom jen o něco hůře oproti červené brzdové kapalině. Riziko rozleptání gumových hadic neexistuje (protože neobsahuje ricin) a vysoký bod varu je příjemným, byť vzhledem ke stáří vozidla zbytečným, bonusem. Při výměně (nikoli doplnění!) brzdové kapaliny je tedy DOT4 vhodnou alternativou červené.
Výměna staré za novou: Pokud bylo vozidlo dlouho odstavené a brzdy jsou nefunkční, je většinou nutné vyměnit brzdovou kapalinu. V brzdovém potrubí se nejspíš vyskytují sraženiny a nečistoty, rovněž tak pravděpodobnost koroze jak trubiček, tak samotných prasátek je vysoká. Z těchto důvodů je důležité rozebrat a vyčistit brzdové válečky, hlavní brzdový válec, ale i nádobku na brzdovou kapalinu, a tam, kde to nečiní velké potíže i brzdové trubičky a hadice. Menší korozi lze odstranit jemným brusným papírem, pokud je koroze rozsáhlá, musí se díl vyměnit. Hadice a trubičky je vhodné profouknout stlačeným vzduchem (kompresorem). U těch nedemontovaných je nutné zaslepit jejich vývody tak, aby byly volné vždy jen dva - jeden pro vstup (u hlavního brzdového válce) a druhý pro výstup (u brzdových válečků) stlačeného vzduchu. Nepoužívejte kompresor, pokud nejsou demontovány brzdové válečky! Po vyčištění následuje zpětná montáž, nalití nové brzdové kapaliny a klasické odvzdušnění na každém kole.
Přechod na jiný druh brzdové kapaliny: Při přechodu z jednoho druhu brzdové kapaliny na jiný, nemísitelný s tím původním, doporučuje výrobce poměrně složitý postup, včetně několikerého vyplachování brzdové soustavy denaturalizovaným lihem a technickým benzínem s následným důkladným vysycháním. V praxi se osvědčil jednodušší postup, popsaný v odstavci Výměna staré za novou s tím rozdílem, že použití stlačeného vzduchu na pročištění trubiček a hadic není jen vhodné, nýbrž nezbytné.